חוויות בהונגריה בCCI

הCCI התחיל בשבילי ביום שבת במפגש בביתה של אגוטה, אחת ממארגנים הסדנא יום לפני תחילה הרשמית של הסדנא. נפגשנו כדי לדון בסוגיות סביב יצירת מרחב בטוח עבור משתתפים חדשים וותיקים. דברנו על סוגיות שונות כמו פחד, חוסר אמון ואיך לבנות אווירה של חום וקבלה. בסוף המפגש יצאנו עם תוכנית למעגל הפתיחה של כיף , נגיעה ונושאים רלוונטים.

ביום הראשון - הגעתי אל המקום הקסום הזה ב Monor, אל מלון Nyerges עם אווירה מסבירת פנים - שביל מוקף עצים, מוביל מהכביש הראשי לבריכה יפה בכניסה עם ברבורים וברווזים. שדות תירס וחמניות פתוחים לכולם כך שאנשים יכולים לטייל או לרוץ (רצתי כמעט כל בוקר). פינוק מיוחד נוסף במקום הזה, מעבר ליחס נעים של הצוות, אוכל טעים, ושטח מטופח, היה השימוש בבריכות תרמיות וגם בריכה חיצונית לצורך פעילות גופנית וטבילות מרעננות ומרגיעות לאורך כל היום.

החוויה שלי ב CCI ההונגרי היתה מעשירה מאוד. הרגשתי ממש חלק ממשפחת CCI הנפלאה – היה חיבור משמעותי עם הרבה יועצים ממדינות שונות ושיתוף בהנחיית סדנאות שונות . היה מגוון רחב של נושאים לעבודה כל יום. מה שהיה מעניין במיוחד היה אימוץ של התנהלות שונה שבמסגרתה בילינו פחות זמן בבוקר במעגל הפתיחה. היה תרגיל של יצירת סדנאות במפגש עם אנשים בשולחנות שונים שבהם דנו על מה שרצינו להציע או לראות כנושא סדנא או קבוצת עבודה. כתבנו את ההצעות והבקשות על גיליונות נייר ופרסמנו אותם על הקירות. סדנאות רבות נוצרו כתוצאה מהתרגיל שמחבר את הצרכים והצעות - מבריק!

ניק (מהולנד) ואני הנחינו סדנא בנושא "הבדלים" - איך אנחנו מתמודדים עם ההבדלים שאנו מרגישים בתחומים רבים בחיינו וב CCI בין הקהילות. השתתפתי בסדנא על מוות. דברנו על המוות שלנו. חשבנו על מה היינו רוצים לומר לפני שאנו נפרדים מן העולם הזה. אני הנחתי סדנא על גיל - מהחומר שלמדתי אצל לואיזה שלנו - הסתכלנו על תגובות שונות שיש לגיל שלנו וגם לאנשים בגילאים שונים .סיפרנו את סיפורי חיינו כדי לקבל פרספקטיבה על איפה היינו ולאן אנחנו הולכים. סטיב (מאנגליה) ואני העברנו סדנא על "הזדקנות" דברנו על היתרונות והחסרונות של תהליך שלנו, איך החברה רואה את ההזדקנות. השתתפתי בסדנא על הכללה/ אי הכללה של נעומי (שלנו) וצ'בה (הונגריה) עלו אצלי כמה רגשות ישנים סביב דחייה. התבקשנו לכתוב על נייר את מה שאנחנו מוכנים לשחרר וזרקנו לתוך האש לשריפת פולחנית. כשהבנתי שאני לא פנויה להשתתף בקבוצה של נינה על מיניות בבוקר, הקמתי קבוצה בצהריים כדי לדון באותו נושא .כאשר חמישה גברים הגיעו לקבוצה הייתי קצת המומה, למרבה המזל, יועצת עברה לידינו והיתה מוכנה להצטרף לקבוצה שלנו. יצרנו שיתוף ודיון בנושאים של אינטימיות וקשרים רגשיים סביב מיניות לאחר מכן המשתתפים סיפרו את הביוגרפיה המינית שלהם.

הייתי בת מזל להיות חלק מקבוצת תמיכה של נשים חמות וניפלאות. חילקנו זמן לעבודה אישית לכל אחת, דנו בנושאים שכולנו חולקות כנשים.

בערב היו הרבה פעילויות - היו הרבה ריקודים - פספסתי את האירוע הראשון שהיה ריקוד חופשי. בלילה אחר, הרקדן המוכשר אלן טרנגמר (מאנגליה) לימד אותנו ריקודים קבוצתיים וזוגיים פשוטים ממזרח אירופה וישראל. ערב אחר סיפרנו סיפורים וניסיתי בפעם הראשונה לספר סיפור אישי אמיתי. בערב אחרון המארגנים הביאו שני רקדנים מהקהילה המקומית ללמד אותנו ריקודים [?] כמה מהלכי מוסיקה הונגרית. היתה להקה צוענית נפלאה שנגנה לנו בזמן ארוחת ערב חגגית ונגנו קונצרט של מוסיקה קלאסית אחרי הארוחה.

אני באמת נהנתי מהחוויה בארץ המיוחדת, הונגריה.הייתי ברת מזל לראות הרבה מהחלק הכפרי בהונגריה כהולכת רגל בטיול שתכננתי לפני הסדנה. אני באמת מעריכה את הכנסת האורחים של העם ההונגרי, ב CCI - המפגש אצל אגוטה שהציעה לנו ארוחה טעימה לחגוג את היצירתיות שלנו, המארגנים - שוצי, דונאל, צ'בה, אגוטה,וקאמי פתחו את בתיהם לנוסעים לפני ואחרי. גם יאנוש וריקה, חברים חדשים ליעוץ שיכנו 13 מאיתנו בדירה הריקה מעל ביתם ובישלו לנו ארוחה נהדרת, הציעו הדרכה לטיולים והסיעו אנשים לשדה התעופה. גם ההונגרים שפגשתי מחוץ ל CCI היו נחמדים מאוד - האנשים שפגשנו לאורך הקמינו (טיול להולכי רגל) ואת דידי, אישה שפגשתי בישראל שחיה ב Vacהיתה מאושרת להראות לנו סביב הכפר והסטודיו לאמנות של אביה (http://nagybistvan.hu) - -( googleיתרגם).למרות שהיא היתה בצום, היא הכינה ארוחת צהריים עבור ארבעתנו.

 

 

אז עכשיו חוזרת לחיים האמיתיים. אני מקוה שהשיתוף זה, יחזיר זיכרונות מיוחדים לאלו שהיו ב CCI השנה - ולמי שלא הצליח להגיע אז לגרום השראה לבוא לאירוע CCI הבא.

 

ג'ניס וסר,

 

חזרה