זוגיות

זוגיות
התקווה
בזוגיות תמיד קיימת תקווה. (אם לא הייתה תקווה, לא הייתה נוצרת זוגיות). יושבת אצל שני בני הזוג. התקוה למצוא את המקום שיתן לי להרגיש הכרה, בטחון ואהבה. מהי התקווה הזו? שאני אקבל מה שאני צריך, (שלא ארגיש לבד, שאהיה מוערך, שאחוש בטוח), שיראו אותי, שיהיה מי שיעזור לי. .
הרבה פעמים הציפיות שלנו מבן הזוג הן על "הרגשות". להרגיש טוב, להרגיש אהוב, להרגיש מוערך, להרגיש בטוח. לא לחינם בחרנו את ההרגשות האלה, שהן ביטוי של צרכים טבעיים. אם היו לנו חסכים בילדות , אזי אין שנרגיש שהם ממולאים שכן הם צרכים קפואים. 
אנחנו יכולים לצפות מהאדם השני למעשים או להתנהגות.  אבל הרבה פעמים זה רק תרגום נוקשה שלנו לצורך הרגשי, כלומר שאם בת הזוג שלנו תעשה משהו או תתנהג באופן מסוים , אנחנו נרגיש את מה שאנחנו רוצים להרגיש.
מיני סשן/ הדגמה - הבנה של מה אני "צריך" ומטרת היועץ לנסות ולחבר לצרכים הרציונאלים (אהבה הכרה ובטחון).
מודל מערכות היחסים –  עשרות מערכות יחסים תחת קורת הגג של הזוגיות – וכל אחת צריכה לעמוד בפני עצמה.
החברה שלנו קוראת למערכת היחסים הזאת של זוגיות - בשם אחד. אבל ישנן עשרות מערכות יחסים שונות שנכללות בצורה כזו או אחרת תחת אותה כותרת. כדי לסבר את האוזן, זוגיות כוללת בדרך כלל את מערכות היחסים הבאות: חברות, תמיכה הדדית ,מחויבות לצמיחה של האחר, חלוקת מרחב פיזי, כלכלה, מיניות, גידול ילדים ,חברים משותפים, שכונה, בישול, קניות ועוד ועוד.
עקרון בסיסי הוא שכל מערכת יחסים כזאת תהיה יציבה בזכות עצמה.
משחק "הפיצויים והפשרות"
כאשר אנחנו מצפים שבעיה, או חוסר תפקוד במערכת יחסים אחת, יטופל לכאורה על פיצוי במערכת יחסים אחרת, אנחנו שומטים את הקרקע מתחת לרגלינו. נדיבות כספית אינה יכולה לפצות על חוסר עניין בילדים, ביצועים מופלאים במיטה לא יוכלו לנצח לחפות על כלים מלוכלכים במטבח.
אפילו פשרה מוסכמת שאחריות של גידול הילדים תהיה על אחד מבני הזוג בעוד השניה אחראית על הכלכלה המשפחתית, לא תשרוד. שני בני הזוג צריכים לתפקד טוב בכל אחת ממערכות היחסים שלהם.
חתירה למיני...
דוגמאות מהחיים שלנו.  דוגמאות מאנשים – מיקרו סשנים במעגל. רעיונות מהקבוצה. הדגמה. עד שצריך מיני....
הכוונה: להסתכל על מקומות שבהם יש מערכת יחסים לא רציונאלית בעליל שאני בה לא פעיל מספיק, לא משתתף מספיק, לא נותן מספיק.
           
 
חשבו, כתבו והעבירו באהבה – עופר קורנפלד וסיגל רוסו בניהו – פברואר 2009
חזרה