עקרונות ההורות של הדס טל לבנה ילי
1.מתפעלת מילי כל הזמן בלי לומר לו שהוא "הכי" [למשל :אתה מקסים,לא הכי מקסים]
2.לא אומרת לו אף פעם שהוא רע או טוב אלא רק על מעשיו.
3.אף פעם לא מענישה.
4.מלמדת אותו שלכל דבר יש תוצאה טבעית וזה לא עונש.
5. שמה אותו במקום הראשון ולא שוכחת ולא מתבלבלת בכל נסיבות שהן..
טובתו במקום הראשון.
6.מתייחסת אליו בגובה העיניים ,מדברת אליו כאל בוגר.
7.לא מושפעת "מדעת הקהל" ,לא מנסה לעשות רושם כלשהו באמצעות ילי,זוכרת את עקרונותיה ולא מתגמשת בהתאם לנסיבות.
[לא מצפה שיהיה יצוגי]
8.לא מעירה אותו אף פעם מהשינה.[גם בבוקר לקראת הגן]רק יקיצה טבעית.
9.לא מפעילה מכשירים מרעישים בנוכחותו [שואב אבק,בלנדר..]
10.מעניקה לו הרבה מגע [חיבוקים ונשיקות]
11.אומרת לו הרבה שהיא אוהבת אותו.
12.כשהיא אוסרת עליו לעשות משהו – היא מאפשרת לו לפרוק את הרגשות שעולים לו.
13.היא יודעת שהיא אמא טובה ולכן אין לה רגשות אשם ,זה לא מפעיל אותה.
14. ילי אף פעם אינו מהווה הפרעה עבורה ולכן לא קשה לי להיענות ולהיות נוכחת לצרכיו.
15.אין לה ציפיות ממנו ..לא שישמש "חלון ראווה" לא שיחזיק לה את התקוה..ולא שיתרום ל"חיזוק הסטטוס" שלה.
16.אף פעם אינה משווה אותו לאחרים ,לא בליבה ולא בדבריה אליו.
17. מחנכת אותו בחינוך ביתי ,אקולוגי
18.אין לה טלביזיה בבית
19. לא מצפה שילי ימלא צורך בהכרה כלפיה,הוא משוחרר מזה.אין לה ציפיות שיהיה מחונן ,מצטיין, שישיג אחרים..פשוט שיהנה ללמוד,משתדלת לא להפריע לסקרנות הטבעית שלו.
20.לא משתמשת בחומרי ניקיון לידו
21.לעולם אינה מכנה אותו בכינויים שליליים גם לא בצחוק וגם אינה מרשה לו לומר על עצמו.
22. מקפידה שיאכל מזון בריא
23. נותנת לו כבוד מלא כאדם.
24. מאוד ברורה לה הדרך ועקרונות שמנחים אותה על כן אינה מתלבטת או מבולבלת ו/או עם רגשות אשם.
25.מבחינה בזמן הווה בתגובותיה כאמא בין אלו הנובעות מעקרונותיה ומראייתה הטובה את ילי לבין אלו הנובעות ממצוקות וקשיים שלה. לעיתים מפסיקה מיידית ולעיתים מתנצלת בפני ילי לאחר מעשה
חזרה